7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    JB
    Sleutelbeheerder

Betekenis geven doe je de hele dag door. Maar waar draait jouw leven echt om? Deel je drijfveren op het Zingeving Forum.

Als zingevingsprofessional ben ik benieuwd naar de manier waarop jij, forumbezoeker, een zinvolle draai geeft aan jouw leven.

Vul daarvoor een gebruikersnaam en e-mailadres in op het invoerveld hieronder, daarna kun je registeren.

Alexandra
    Gast

Zingeving is voor mij het delen en doorgeven van mijn kennis en ervaring als Mindfulness trainer en coach zodat andere weer verder kunnen met stappen in hun eigen leven. Te zien hoe mensen weer meer grip krijgen nadat ze alle medische kastjes en muurtjes hebben afgelopen is voor mij een prachtig cadeau.

Trudy Bruijniks
    Gast

Zingeving is voor mij fijne dingen doen met familie, de kinderen in het bijzonder. Dat geeft het leven inhoud en heeft me door moeilijke tijden heen gesleept. Ik kan rustig zeggen dat de kinderen het hoogtepunt in mijn leven zijn. Ik denk iedere dag wel even aan ze.

John Bonants
    Gast

Hallo allemaal, dit jaar mindfulness-cursus afgerond: brengt me meer rust. Veel tijd besteed aan uitbreiding sociale contacten (had er niet zoveel) en nog meer tijd esteed aan gezin. Mijn vrouw heeft psychische stoornissen en dochters leden daar ook onder. Ook goed, minder als ik zou willen, voor mezelf gezorgd. Wens iedereen veel goeds voor 2018. Grtz

Manou
    Gast

Zinvol leven… Toen ik nog jong en onbezonnen was, had ik hoge idealen. Ik wilde een bijdrage leveren aan de archeologie. Een nieuw inzicht in de wetenschap bijdragen. Dus ik studeren, en studeren, en uiteindelijk afstuderen. Maar inmiddels was ik ouder geworden. En was ik meer gaan inzien wat er nou uiteindelijk echt bij mij paste. Ik sloeg andere wegen in. Ik kreeg een kind. En nu, zo’n 20 jaar na deze idealen, besef ik dat de zin van mijn leven op een heel ander vlak ligt. Gewoon: lekker klein en dichtbij. Ik haal zin uit mijn gezin, uit mijn dochter. Ik wil het leven voor haar fijn en begrijpelijk maken. Gewoon een goede moeder dus zijn. En een leuk en fijn persoon voor mijn man, mijn vriendinnen en mijn directe omgeving. Dat is hoever mijn mogelijkheden gaan, en daar zet ik mij dan ook voor in.

JB
    Sleutelbeheerder

‘Okee dan: na het lezen van talloze zelfhulpboeken kwam ik er ten langen leste achter dat ik het stevigste anker cq de ultieme zin van het leven veel dichter bij huis kon vinden: de natuur. Gewoon kijken hoe ver je komt met wat je hebt, dat is voor mij de zin van het leven. Of in ieder geval van mijn leven. En dat van elke koolmees, elke wolf en elke plant op aarde. Altijd een uitdaging!’

Luciënne van Ek

JB
    Sleutelbeheerder

Als je je onder dit artikel aanmeldt om hier te reageren, lees je gelijk de afgeschermde artikelen met een gratis lidmaatschap.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.